larous-notes-from-the-road

Florida!


Hoi allemaal, deze week ben ik op vakantie geweest in Florida en om heel precies te zijn Panama city beach. In deze blog vertel ik over mijn week In Florida.

Op zondag 31 mei vertrokken we om 9 uur 's avonds om vervolgends de hele nacht te rijden. Om 2 uur 's middags de volgende dag kwamen we eindelijk aan bij ons hotel. Nadat we waren ingecheckt zijn we naar het strand gegaan om daar aftespreken met vrienden van mijn gastouders. Hun waren al ietsjes langer in florida samen met een hele groep andere mensen, dus daar sloten we ons bij aan.

Op dinsdag hebben we niet zo heel erg veel gedaan. In de ochtend zijn we eerst naar het strand geweest tot er uit het niets een tropische regenbui kwam. Ik had niet eens gezwommen, maar ik was wel volledig doorweekt. Die avond gingen we met vrienden uit eten en zijn we daarna naar de winkel straat geweest. Ik voelde me hier helemaal thuis. Overal hingen lampjes er was muziek en het was echt super gezellig.

Woensdag stonden we al op om 7 uur. We hadden namelijk een boot trip geboek met onze vrienden en om 8 uur moesten we dus al benenden zijn. Om 9 uur waren we op de boot en gingen we naar allemaal kleine eilandjes varen. Ondertussen dat we aan het varen waren kwamen er nog een paar dolfijnen voorbij zwemmen en hadden we bezoek van een pelikaan. Op het eerste eiland gingen we snorkelen. Altans ik deed een poging tot.. Ik ben niet bang voor heel erg veel dingen, maar er zijn twee dingen die ik nou gewoon niet heel leuk vind. Vogels en vissen. Laten er nou net heel veel vissen in het water zwemmen. Hoe groter de vis is hoe minder eng ik het vind, maar in dit water waren heel erg veel kleine visjes en inplaatst van dat ze verweg van me zwommen zaten ze allemaal rond op mij heen. Dus na dat ik 5 minuten lang wel mooie vissen had gezien was ik er wel klaar mee.

Na de boot zijn we gaan lunchen en daarna terug naar het hotel om nog even te gaan zwemmen in de oceaan. Na het zwemmen zijn we met de hele groep gaan barbecueën.

Donderdag was mij favorite dag. Ik en mijn gastzusje gingen namelijk zwemmen met dolfijnen. In de buurt was een park met allemaal zee dieren en zo dus ook dolfijnen. Nadat we wat rondgelopen hadden waren we naar een zeehonden show geweest. Na de show hadden we een meet en great met de zeehond en daarna was het echt tijd om met de dolfijnen te gaan zwemmen. Vond ik het spannend? ja best wel, maar alles viel heel erg mee en het was echt super leuk om te doen.

Die avond ben ik samen met mijn gastouders, hun vrienden en hun kinderen gaan gokarten. Dit was echt super leuk om te doen. Eenmaal terug bij het hotel met dezelfde jeugd waarmee we waren gaan gokarten ook nog het stand om krabben te vangen. Wie liet de emmer met gevangen krabben vallen... ja inderdaad, dat was ik.. oeps.

Vrijdag was onze laatste dag in Florida. Aangezien we een dubbele rode vlag zouden hebben op het strand besloten Hailey en ik 's ochtends nog even te gaan winkelen. Na het winkelen ben ik met mijn gastouders het stand op gegaan. We hadden wel al een rode vlag, maar dat betekende dat we nog wel gewoon mochten zwemmen alleen zouden de golfen iets hoger zijn. Ik besloot toch het water in te gaan, maar alleen aan de het begin, aangezien ik alleen was. Wel had ik zo'n foam surfboarf achtig ding waar je alleen op kan liggen. Dus nadat ik 50 pogingen gedaan had om met de laagste golven mee te gaan kreeg ik wat hulp van vrienden en na wat aarzelen was ik na een tijdje in de hoge golven te vinden. Al moet ik zeggen dat dat nou ook niet persee zo 1 2 3 makkelijk ging. Het elastiek van mijn eerste board viel er af waardoor ik mijn board verloor en mijn tweede board brak ik... Maarrrr nadat ik ongeveer 3 liter zout water had ingeslikt, niks meer kon zien door het zoute water en ik een paar keer kopje onder met de golven mee gesleurd werd was het me eindelijk gelukt.

Nu is het inmiddels zaterdag en heb ik enorm veel spierpijn van gister maar dat is oke. Ik heb in iedergeval een erom leuke vakantie gehad. Nu gaat het inpakken beginnen en vlieg ik volgende week naar huis.. Wat ik daar nou van vind weet ik niet zo goed. Het is heel rg dubbel.

Dit was mijn blog voor deze ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

(foto's komen op Facebook)
Liefs Larou

Reacties

Reacties

Ruud

Nog even genieten dan maar. Snap goed dat het dubbel is. Maar je gaan je daar in de USA echt nooit vergeten hoor!! En wij worden er weer blij van als je terug bent in NL!!! Goede reis strakjes en bedankt aan je gastouders omdat ze je zo’n mooie tijd hebben laten beleven!

Peter en Tonnie

Larou ,leuk om weer wat van je te horen ,zo te lezen was Florida een leuke vakantie ,geniet nog van de tijd dat je daar bent .
Het zal gek zijn om weer naar huis te gaan ,maar je kan mooi terug kijken en die tijd zal je nooit vergeten .

Goede reis terug en weer tot ziens in Nederland .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active