larous-notes-from-the-road

Journalistiek en mijn opleiding

Hoi allemaal, 

Ondanks het hele corona gebeuren gaat het nog steeds heel goed met mij en ben ik nog steeds in Amerika. Ik dacht dat laat ik eerst even weten. In principe heeft deze blog niet zo heel veel met Amerika te maken, althans misschien een beetje. 

Nadat ik vorig jaar mijn examens heb gedaan, moest ik wel gaan kijken naar wat voor een opleiding ik wilde gaan doen. Ik wist alleen nog helemaal niet wat ik wilde gaan doen. Ik had dan ook wel het voordeel dat ik er nog een heel jaar over na kon denken, aangezien ik naar Amerika ging. 

Ik heb schrijven altijd al heel erg leuk gevonden en dus voordat ik vertrok besloot ik mijn blog te beginnen. Dit was meer zodat ik familie en vrienden allemaal op de hoogte kon houden, maar ik vond het ook gewoon heel erg leuk om te doen. Toen ik mijn vakkenpakket mocht gaan kiezen, moest ik ook uit een engels vak gaan een keuze maken. Een van de vakken was journalistiek en dit leek me heel erg leuk om te doen. Mijn keuze was dan ook snel gemaakt en elke dag het laatste uur zou ik dus journalistiek gaan hebben.

Ik weet nog dat een van onze eerste opdrachten was om een artikel te schrijven over de persoon die jij zou gaan interviewen. We kregen dus een leerling van onze school en aan ons was de taak om over hem of haar een artikel te schrijven. Stap één was om een interview te hebben met die persoon en er achter te komen wie hij of zij is, wat hij of zij doet in zijn of haar leven en een goed verhaal te vinden. Ik met mijn toen nog lichtelijk gebrekkig engels, vond het natuurlijk super spannend, maar ik had het gedaan en eigenlijk vond ik het heel erg leuk.

Onze klas noemen we ook niet gewoon een klas. In de ogen van onze docent is het gewoon een “newsroom”. Iedereen had dan ook zou zijn taken wat je elke week moest gaan doen.  Mijn taak was het maken van extra’s voor bij stories van anderen. Denk bijvoorbeeld aan een tijdlijn of een kaart. Niet alleen deed ik dat ik was ook presentatrice voor onze nieuws show.. Onze LIVE!! News show.  Mijn taak was dus om voor de camera te staan en te vertellen wat er die maand allemaal gebeurd was in en rondom de school. 

Oke laten we het dus zo gaan zeggen. Ik ben journalistiek enorm leuk gaan vinden. Ik vroeg me dan ook af of ik hier iets mee kon doen als ik terug naar huis zou gaan.  Ik kwam op de opleiding content creator op het Noorderpoort. Na heel lang twijfelen of ik dit wel echt graag wilde gaan doen besloot ik me toch in te schrijven. Na een intake gesprek en een opdracht die ik moest maken  ben ik aangenomen bij de opleiding content creator.

Na de zomer begin ik dus aan een opleiding waar ik heel erg veel zin in heb. Ik ben ook echt  heel erg blij dat ik hier in Amerika zoveel heb mogen leren en dit weer kan gebruiken in Nederland.

Dit was mijn blog voor deze keer. Misschien niet heel bijzonder en ook niet over iets wat ik hier in Amerika aan het doen ben, maar ik wilde er toch graag even over schrijven.


Liefs Larou


Als je nou een van die nieuws shows wil kijken klik dan hier >  https://www.nfhsnetwork.com/events/meridian-high-school-macon-macon-il/evt5bf2bad586

Wil je mijn artrikelen lezen klik dan hier > https://meridiandaily.net/staff_profile/larou-de-jong/

Reacties

Reacties

Regina (mam)

GeweldigE goede keus gemaakt. 😘

Marijke.

Super trots op jou.💪

Ruud

Toch wel top dat je verblijf in the USA een vervolgopleiding in NL heeft opgeleverd. Nu ook op kamers in Groningen???

Laura

Wat ben je ook een topper
Vind het echt bij jou passen
Heel veel succes daar nog 🤗🤗

Bas

Goed bezig! Misschien kan het helpen als je je abonneert op de Trump Weekly van een Nederlandse reporter. Succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active