larous-notes-from-the-road

Nieuwe sporten proberen?!


Hoi allemaal,

Vorige week vrijdag had ik mijn senior night voor basketball en cheerleading. Tijdens senior night worden alle laatstejaars studenten die een sport gespeeld hebben benoemd. Er staat hiervan een filmpje op mijn facebook, dat maakt het misschien wat makkelijker om te begrijpen. Deze avond waren al mijn vrienden en vriendin bij de game en ook mijn basketball team. Wat ik niet wist is dat een van mijn beste vriendinnen hier er voor heeft gezorgd dat ik een game ball kreeg als cadeau voor mijn senior night. Dus nadat ik was opgelopen samen met mijn gastouders kwamen twee van mijn teamgenoten er aan met een gesigneerde game ball die ik mocht houden. Ik weet, het is maar een bal met een paar handtekeningen, maar ik ben er echt zo blij mee.

Nu basketball en cheerleading is afgelopen zijn de “try-outs” voor de voorjaars sporten begonnen. Bij ons kun je in het voorjaar 3 sporten kiezen. Softball, Track en voetbal. Aangezien ik zeker wist dat ik wilde blijven sporten was de keuze niet heel erg moeilijk. Softball zou het sowieso niet worden de laatste keer dat ik dat namelijk in nederland deed, sloeg ik de bal in mijn eigen gezicht. Die sport viel dus al af.

Track wilde ik al heel lang heel graag doen. Ons track team heeft ook geen try-outs dus ik was gelijk toegelaten bij het team. Voor degene die niet weten wat track is, track is eigenlijk hetzelfde als atletiek. Ik heb mijn eerste trainingen gehad. Ik weet al dat ik afstanden ga rennen, maar welke afstanden ben ik nog niet helemaal overuit.

Dan voetbal… Ja… het was niet mijn bedoeling op in het voetbal team te gaan, maar dat is mislukt. Eigenlijk heb ik een hekel aan voetbal. Ik ben er niet goed in, ik ben bang voor de bal en als ik een bal moeten schoppen, schop ik hem 9 van de 10 keer in de verkeerde richting. Maar vanaf het begin van het jaar vroeg een vriendin van mij of ik alsjeblieft bij het team wilde komen. 5 maanden lang zij ik “misschien” aangezien ik wist hoe slecht ik was in voetbal. Uiteindelijk na een paar keer “open gym” heb ik toch besloten bij het team te gaan. Ik zit voornamelijk bij het team aangezien bijna al mijn vriendinnen in het team zitten en dat gewoon heel gezellig is. En weet je.. Ik ga maar een keer in mijn leven naar een Amerikaanse high school dus waarom ook niet!

De gedachten dat ik maar een keer voor zo’n lange tijd in amerika ben begint me ook steeds meer door te dringen… Het mag dan nog wel 5 maanden duren voordat ik vertrek toch begint heel langzaam het wel door te dringen dat het einde toch in zicht komt. Niet dat ik geen zin heb om naar huis te gaan, nee dat helemaal niet, maar ik ga alles hier toch ook wel missen. Ik heb me al ingeschreven voor een vervolgopleiding in nederland en er is contact geweest over mijn terugvlucht in juni.. Times fly when you’re having fun.

Buiten alles om wilde ik gewoon zeggen dat het enorm goed met me gaat. Ik heb het nog steeds naar mijn zin maar mis iedereen soms ook wel een beetje. Dit was mijn blog voor deze keer


Liefs Larou

Reacties

Reacties

Ruud

Hoi Larou,

Geniet er nog van!!! Nog maar 5 maanden. Ik snap best dat je NL een beetje mist, maar dit is zo'n enorme belevenis, hier moet je alles uit halen. Later kunt die verhalen dan mooi aan je eigen kinderen, of neefjes en nichtjes, vertellen. Succes met je "nieuwe" sporten. Brake a leg!! Maar niet letterlijk graag!! Dikke knuffel uit het Friese!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active