larous-notes-from-the-road

Basketball seizoen over en een promdress gekocht

Hoi allemaal, inmiddels is het al een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb maar eigenlijk was de maand januari niet heel erg bijzonder. Het was voornamelijk school en in het weekend meestal wedstrijden voor basketbal of cheer.

Laatste basketball wedstrijd

Na 5 maanden basketball gespeeld te hebben zit het basketbalseizoen er op en eigenlijk vind ik dat enorm jammer. Basketball spelen was tot nu toe denk ik een van de beste beslissingen die ik heb genomen in mijn exchange year. Ik heb veel vriendinnen kunnen maken in basketbal en doordat ik zoveel bezig was met basketball, had ik ook geen tijd meer om heimwee te hebben. Ik was dan wel de langste speler van het team, maar ik was zeker niet de beste. Ik had nog nooit in mijn hele leven basketball gespeeld, laat staan een teamsport. Ondanks het feit dat ik vaak geen idee had wat ik aan het doen was, ben ik basketball echt heel erg leuk gaan vinden. Ik heb denk ik wel meer dan 100 vragen gesteld in de training, maar ook in de wedstrijd. En meer dan de helft van tijd zat ik aan de kant van wedstrijd, maar ik kreeg elke wedstrijd sowieso speel tijd. Soms langer als de andere keer, maar ik was al lang blij dat ik speeltijd kreeg en ik me op deze manier kon verbeteren. Dit alles samengevat ben ik gewoon enorm dankbaar dat ik toegelaten werd tot het team en dat iedereen er altijd voor mij was als ik de hulp nodig had.

Op zaterdag had ik de mini cheercamp. Dit is een hele dag waarop alle highschool cheerleaders de kinderen van de lagere school een cheerdansje leren. Dit jaar was het thema Aladdin en hadden we dus allemaal een paars shirt gekregen met het thema er op. Ik had 5 kinderen uit ā€œgrade 4ā€. Nadat de alle kinderen waren gedropt door hun ouders gingen wij aan de slag om met hun het dansje te leren. Tussendoor nog even pizza eten en aan het einde kwamen alle ouders terug om te kijken wat we hadden gedaan. Ook mochten alle kinderen ā€˜s maandags tijdens ā€œhalf timeā€™ in de basketball game het dansje nog een keer doen.

Prom dress

Voor degene die niet weten wat prom is zal ik het even kort uitleggen. Zoals je in nederland gala hebt in je laatste jaar van de middelbare school heb je hier dus ā€œpromā€. Tuurlijk in nederland is het een ding om naar gala te gaan, maar in amerika is dat toch nog allemaal iets belangrijker en groter. Meiden maken zich hier al maanden van te voren druk over welke jurk ze gaan kopen, of ze een ā€œprom proposalā€ krijgen, met wie ze naar prom gaan, wie de fotograaf voor de shoot gaat zij, hoe ze hun haar gaan doen, welke kleur nagellak ze moeten dragen en waar ze gaan eten voor het (gala) begint.

Larou zou dan ook Larou niet zijn als ze hier dan ook niet aan mee doet, dus he wat ging larou doen, inderdaad een jurk kopen. Samen met mijn gastmoeder het gastzusje zijn we bij meerdere winkels geweest en telkens waren de jurken die ik aan deed het net niet. Ik had deze bepaalde soort assepoester jurk in mijn hoofd die voldeed aan al mijn eisen. Toen we gingen winkelen voor een homecoming dress had ik een jurk bij een meisje gezien die ik ontzettend mooi vond. Deze jurk kreeg ik natuurlijk niet meer uit mijn hoofd en na ongeveer 5 winkels gingen we dus naar die ene winkel waar ik de ene jurk gezien hadā€¦.. Eigenwijse ik wist natuurlijk al dat ik die jurk wilde, maar toch kreeg ik het nog voor elkaar om mezelf in 5 andere jurken te hijsenā€¦ Tot ik naar buiten kwam in de jurk wat naar mijn mening mijn droomjurk is. Met de grootste lach om mijn gezicht kon ik het niet laten en heb ik de jurk dus gekochtā€¦ Ga ik de jurk maar een keer in mijn hele leven dragen? Ja waarschijnlijk wel ja. Heb ik misschien veelste veel geld besteed aan die ene jurk die ik dus toch maar een keer ga dragen? Ja dat ook, maar he ik ben maar een keer in amerika en ik ga dan ook maar een keer naar een echte amerikaanse high school prom.

Wauww als ik het zo terug lees weet ik niet hoe ik zoā€™n lang vehaal heb kunnen schrijven over alleen maar een jurkā€¦ maar okee

Verder heb ik voor nu niet zo heel veel te vertellen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen

Liefs Larou

Reacties

Reacties

Anna en AndrƩ

Geweldig Larou!! Nu nog een foto van jou in die jurk?

Tonnie en peter

Ja zeker een of 2 foto.s van die jurk wat een ander leven daar he lijkt mij heel leuk omdat mee te maken en jou ook zo te lezen nu nog 2 maanden? Of zit ik er naast .Ik leest nog van je kus uit het haagje

Gerrit-Jan

Assepoester, was dat niet dat feestvarken, dat haar Crocs verloor stipt om middernacht? ??

Leuk verhaal is dit weer, Larou. Gaaf dat jij zo je plekje in het basketballteam hebt gevonden. En inderdaad, nu ben ik toch wel benieuwd naar een foto van die jurk, hoor ?
Weet je wat nog veel erger is dan "onverstandig veel centjes uitgeven"?
"Niet genieten" is echt veel rotter. (Maar het moet qua centjes wel kunnen, natuurlijk). Heel veel plezier nog en vergeet alsjeblieft niet te genieten van jouw bijzondere avontuur.

Groetjes, ook van Esther,
GJ

Ruud

Zo leuk weer om te lezen. We genieten iedere keer een stukje mee van je USA-avontuur. Prachtig hoor. Geniet er nog enorm van en doe gewoon al die gekke dingen die je in NL niet zou hebben gedaan. Je bent maar Ć©Ć©n keer op school in de USA!!! Dikke knuffel en tot snel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active