larous-notes-from-the-road

weekend in St.louis

Hoi allemaal, 

Het laatste weekend van september ben ik samen met mijn gastgezin naar St.louis geweest. We zijn zaterdagochtend vertrokken aangezien we de vrijdag er voor een school football game hadden en ik moest helpen voor de livestream voor journalisme.

Een van mijn schoolvakken is dus journalism en voor dit vak moet je eens in de zoveel tijd een livestream doen voor bijvoorbeeld een football game, basketball game of volleyball game. Dit keer was het mijn beurt en ik kreeg de taak om de game te filmen. Eigenlijk ging dat best wel goed al had ik in het begin echt geen idee wat ik nou eigenlijk aan het doen was. Jammer genoeg had onze school wel verloren.

Die zaterdagochtend zijn we vertrokken naar St.louis dat was ongeveer 2 uurtjes rijden dus dat viel nog best wel mee. Toen we aankwamen in St.louis konden we nog niet ons appartement in waar we dat weekend zouden verblijven, dus zijn we wat gaan eten bij een restaurant. Het restaurant waar we gingen eten hete fritz en dit was echt super leuk!  Ze maken namelijk al hun frisdrank zelf en achter een raam kun je dus ook zien hoe ze dat doen. Nadat we wat gegeten hadden zijn we nog even langs de winkeltjes in hetzelfde straatje gelopen en zijn we gestopt bij een winkeltje waar je warme vers gemaakte koekjes kon eten en spelletjes spelen. 

Nadat we bij ons appartement de spullen gedropt hadden, gingen we echt St.louis in. We hebben hier een beetje rondgewandeld en ik en mijn gast moeder zijn in het reuzenrad geweest. Daarna zijn we in de auto gestapt om naar familie park te gaan waar je onder andere kon minigolfen en er was een spelletjeshal.

Op mijn bucket stond dat ik nog heel erg graag naar Ihop wilde. DIt is een heel erg bekend pannenkoeken restaurant. Geen pannenkoeken zoals in nederlands natuurlijk, want die kennen ze niet, maar echte amerikaanse pannenkoeken. Aangezien de Ihop in ons dorpje gesloten is kunnen we daar niet heen, maar aangezien ze in St.louis wel een Ihop hebben, had mijn gastgezin mij hiermee naar toe genomen.

De zondag was eigenlijk de reden waarvoor we naar St.louis waren gekomen, want… ik zou mijn eerste baseball game gaan kijken. Onze schoolband moest spelen in het stadium dus we hadden kaarten kunnen krijgen met korting. 

Het stadium was ENORM. We zaten helemaal bovenin dus we konden alles heel erg goed zien. Het enige nadeel… we hadden een plek waar de zon de hele dag opstond en het was die dag sowieso al super warm vonden we dat iets minder. Alsnog vond ik het zo super leuk en zal ik deze ervaring niet snel vergeten.

Maandag 7 oktober was ik 2 maanden in amerika en is ook mijn Homecoming week is gestart. In mijn volgende blog vertel ik hier het een en andere over want tot zover was dit echt een hele leuke week. 

liefs larou

Reacties

Reacties

Gerrit-Jan

De Ihop !!!!!!!!! Wij zijn één keertje twee weken in de USA geweest. Op een gegeven moment namen onze kennissen ons mee naar een Ihop "down the road" (is 20 kilometer rijden ofzo) voor een ontbijtje :pannekoekjes, milkshake, vette worstjes, uitsmijters, friet, ik kreeg het maar voor de helft weg! Mooie herinneringen aan die tent (was in Tennessee).
Gaaf dat je je draai zo gevonden hebt, Larou. En je schrijft er ook mooi over!
Haha en je weet nu ook hoe het is om een camera vast te houden en de werkelijkheid dus half te missen ?? Geniet ervan, je bent een kanjer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active