larous-notes-from-the-road

Hoe mijn dag er ongeveer uit ziet

Hoi allemaal,


Aangezien ik best wel vaak de vraag krijg over hoe mijn dag er ongeveer uit ziet nu ik hier in Amerika ben, zal ik dat in deze blog een beetje gaan vertellen. Het is niet heel erg anders als wat ik gewend was in nederland, maar er zijn zeker wel verschillen.

Op een doordeweekse dag gaat mijn wekker om 6 uur. Dan is het ook wel echt tijd om uit bed te komen want anders moet ik alles heel erg snel doen en in de ochtend ben ik nou eenmaal niet zo heel snel. Als eenmaal mezelf zover gekregen heb om me klaar te maken, gaat het allemaal best snel. Vaak zet ik β€˜s ochtends de nederlandse radio even aan op mijn telefoon om toch nog een heel klein beetje op de hoogte te zijn van wat er nou eigenlijk allemaal gaande is aan de andere kant van de grote oceaan.

Meestal ben ik rond kwart voor 7 klaar en ga ik naar beneden voor mijn ontbijt. Aangezien ik het amerikaanse brood niet zo heel lekker vind ontbijt ik meestal met cereal. Meestal bekijk ik tijdens het ontbijt even naar alle berichtjes die ik heb gekregen vanuit nederland of stuur ik juist een berichtje naar mijn ouders of vrienden.

Mijn gastzusje heeft haar rijbewijs dus elke dag gaan we samen in de auto naar school en hoef ik dus niet met de schoolbus. Meestal kom ik rond 20 over 7 aan op school en heb ik nog heel even tijd om te kletsen met mijn vriendinnen. Om 7:40 uur gaat de eerste bel en mag je je boeken wisselen bij je kluisje, daarna ga je gelijk naar je eerste les toe.

Mijn eerste uur is foods (soort van zorg en welzijn). Als het 7.45 uur is hoor je door de luidsprekers de dagelijkse mededelingen, wie zich moeten melden en aan het einde wordt gevraagd of je wilt gaan staan voor de pledge of allegiance. Iedereen gaat dat staan, legt zijn of haar rechter hand op de bost, kijkt richting de amerikaanse vlag en zegt


β€œI pledge Allegiance to the flag

of the United States of America

and to the Republic for which it stands,

one nation under God, indivisible,

with Liberty and Justice for all.”


Dit zeggen ze ter ere van de amerikaanse vlag

Daarna vervolgd mijn dag met alle vakken die ik heb. In een van mijn vorige blogs vertel ik hier meer over dus als je meer wilt weten over mijn vakken zal ik deze gaan lezen als ik jou was.

Om half 3 ben ik in principe vrij van school. Behalve op de dagen dat ik drama club heb (schoolmusical) dan blijf ik op school en begin ik om 3 uur met drama rehearsal. Dit duurt tot half 5 en daarna rij ik meestal mee met een van mijn vriendinnen van drama club naar huis.

Als ik geen drama heb, ga ik om half 3 met de schoolbus naar huis. Omdat de schoolbus voor je huis stopt en je af zet duurt het voor mij bijna anderhalf uur om thuis te komen terwijl het normaal gesproken met de auto maar 10 minuten is.

Eenmaal thuis aangekomen is er meestal nog niemand thuis. Meestal eet ik een kleine snack en daarna laat ik de honden uit. Rond 5 uur komt de rest van de familie thuis en gaan we rond 6 uur eten.

Na het eten maak ik mijn huiswerk. Vaak heb ik niet zo heel veel huiswerk, omdat ik eigenlijk alles op school al af heb. Het enige waar ik vaak wel aan moet werken is bijvoorbeeld een artikel voor journalism, omdat dat gewoon heel erg veel tijd in neemt.

Doordat ik altijd heel erg moe ben van alle nieuwe dingen en het denken in een andere taal ga ik meestal rond 9 uur naar bed.

Tuurlijk is elke dag anders en het ligt er ook echt aan hoe de dag loopt, maar dit is hoe ongeveer mijn dag eruit ziet.


Volgend weekend ga ik voor het weekend naar St.louis toe dus in mijn volgende blog zal ik daar wat over vertellen, voor nu was dit het.


Liefs larou

Reacties

Reacties

Maaike

Leuk om.je zo te volgen Larou. Ziet eruit alsof je daar aardig je draai gevonden hebt! Leuk dat je in ee n huis met honden woont. Kun jij daar ook je rijbewijs halen?

Tonnie en Peter uit Den Haag

Heel leuk om je zo te volgen raar dat het brood anders smaakt wij moeten Werner maar naar jullie toe sturen en het is zo hier laat je wat en daar vind je wat verder nog veel kennis op doen

Carla

Dat je dat allemaal kan meemaken! Geweldig toch! En wat zul je de taal goed leren spreken. Zo jammer dat ik dat in mijn jonge jaren niet heb meegemaakt....
Stiekem jaloers?
Geniet ervan, liefs uit FR.
Carla.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active