larous-notes-from-the-road

Bijna 1 maand in Amerika

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik bijna een  maand in Amerika! De tijd gaat enorm snel en ik vind het super leuk hier. Ik heb de afgelopen week wel zo mijn ups en downs gehad met heimwee, maar het gaat eigenlijk allemaal best wel goed. 

ik heb inmiddels een paar keer met mijn ouders gebeld en ook heb ik mijn zus gebeld. De eerste paar weken had ik nog wel heel veel contact ook met vriendinnen en vrienden. Dit deed ik om ze gewoon even op de hoogte te houden of omdat ze vroegen hoe het met mij ging. Na een tijdje kreeg ik alleen wel door dat hoe meer ik dit deed, hoe meer heimwee ik kreeg. Het voelde een beetje alsof ik nog half in nederland was. Dus daarom besloot ik om dit contact iets te verminderen. Niet Omdat ik mijn vrienden en vriendinnen niet leuk vind en hun eigenlijk alles wil vertellen, maar ik moest nu voor mezelf gaan kiezen en ik wil graag alles uit mijn 10 maanden halen wat dan ook maar mogelijk is. Dit werkte voor mij  heel goed en hoe graag ik al mijn avonturen aan iedereen wil vertellen vind ik minder heimwee hebben toch iets belangrijker.

school vind ik hier heel erg leuk. Het is en blijft enorm anders, maar ik heb het echt enorm naar mijn zin. Mijn favorite vak is journalism. Het is heel erg veel werk, maar heel erg leuk. Waar ik wel wat moeite mee heb ik algebra 2 (wiskunde). Ik ben nooit echt goed geweest in wiskunde en heb mijn wiskunde examen ook maar net op het nippertje gehaald. Het probleem zit het nog niet eens in de opdrachten, maar meer in de vertaling van alle ''wiskundige woorden'' .  Stel je voor je hebt een papier in de kleur groen en mensen gaan het papier een andere naam geven en noemen het groene papier rood.... Ja dat is dus ongeveer hoe ik mijn wiskunde zie op het moment. Gelukkig heb ik een hele aarige docent die mij met alles wil helpen en krijg ik dus ook een andere toets met minder tekst zodat het iets makkelijker voor mij is. Buiten het feit om dat dat dus niet zo goed gaat vind ik gitaar en art wel echt super leuk en gaat het best wel goed. Voor mijn art opdracht had ik een A+ gekregen en dat is inprincipe het hoogste wat je kunt krijgen. Gitaar vind ik lastig maar echt super super leuk. De coördinatie van mijn vingers is alleen nog ver te zoeken, maar het gaat steeds beter elke dag.

In het weekend ben ik naar 2 films geweest. Alleen was dit niet in de bioscoop. Op zaterdag ben ik naar bohemian rhapsody geweest dit was in een openlucht theater. Ze hadden een groot opblaas scherm op gezet en daar was de film op te zien. De zaterdag ben ik naar de Lion King geweest. Hiervoor zijn we naar springfield gereden want hier heb je een drive- in movie theater. Dit stond op mijn bucket list en kan ik nu dus afstrepen. Beide films waren echt super leuk.

Dinsdag was mijn eerste schooldag. We hadden namelijk een lang weekend gehad vanwege labor day. Dinsdag ging ik  weer naar school en had ik ook mijn auditie voor de school musical! Ik had ingeschreven voor een rol die mij wel leuk leek, maar eerlijk gezecht maakt het mij niet heel erg veel uit. Je kon ook voor de audititie een call back krijgen. Dat houd in dat ze je graag nog een keer willen zien voor auditie maar dan voor een andere rol. Ik kreeg dus een call back en moest donderdags terug komen voor een andere rol. Deze auditie ging naar mijn idee ook best wel goed. Morgen (vrijdag) krijg ik te horen welke rol ik krijg en hoe de cast er uit gaat zien. In mijn volgende blog zal ik wel wat vertellen over de muscial.

Dit was een kleine samenvatting van hoe het nu met mij gaat en wat ik gedaan heb de afgelopen maand. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. 

Liefs Larou

Reacties

Reacties

Peter en Tonnie

Lieve Larou ,leuk om weer wat van je te horen ,wij zijn blij dat het goed met je gaat ,ondanks dat je af en toe heimwee hebt ,maar dat is te begrijpen ,je wilt ook je verhalen kwijt ,het is goed dat je nu aan je zelf denkt ,dat is nu het belangrijkste ,doe waar je je het prettigste bij voelt ,dan komt alles goed,kus van ons

Gerrit-Jan

Gaaf om te lezen, dat het goed gaat met je, Larou! Je hebt echt helemaal gelijk, dat je even aan jezelf denkt en probeert in de USA te leven, ipv 12 uur per dag bezig te zijn om al je nieuwsgierige contacten in Nederland "warm" te houden. Echt! Dat is absoluut niet egoïstisch, want als je weer terug bent is er nog tijd genoeg om al de verhalen te vertellen.
Wiskunde is voor sommigen normaal gesproken al lastig, maar als ze dan ook "technisch engels" erbij gaan spreken met allerlei nieuwe termen, dan is dat dubbel zweten. Maar jij gaat daar gewoon voor slagen, echt!
Tja, en dat je een goeie toneelspeelster bent, dat wist ik al heel lang ????
Geniet van je tijd daar, meis, we denken aan je!

Carla

Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En wat zal je goed de taal aldaar leren!
Heel veel plezier op school en dat algebra, je kunt niet overal goed in zijn??, liefs en doe je best?

Regina en Anjo

Hoe en waar dan ook, we zullen altijd super trots op je zijn. We houden van je.❤️❤️

Tycho

Via fb en hun voorstel jou als vriend toe te voegen ben ik hier terecht gekomen. Even lezen, leuk geschreven, het gaat je dus gelukkig goed. Ik hoop dat je de resterende tijd net zo geniet als nu, veel plezier en succes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active