larous-notes-from-the-road

mijn eerste week

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik ietsjes meer als een week bij mijn gastgezin en er is ook best wel veel gebeurd. Alles wat ik ga vertellen zal vast niet niet in de goede volgorde zijn, maar dat maakt verder niet zo heel veel uit. Ik zal gewoon even een paar van de hoogte punten op noemen.

De zondag na dat ik aangekomen was ben ik samen met mijn gastmoeder naar de Walmart geweest. Dit is supermarkt ,maar dan ongeveer 20x zo groot als onze supermarkten en je hebt er alles. Ik ben in veel grote supermarkten geweest, maar dit was echt enorm. Noem iets op en ze zullen het hebben. Niet alleen in het klein, maar ook in het iets groter, iets groter dan iets groter en groot. Dat niet alleen ze zullen het ook in ongeveer 50 verschillende smaken hebben..... het was fantastisch!

maandag 12 augustus was ik voor het eerst naar mijn school geweest. Ik heb toen een kleine rondleiding gehad, mijn vakkenpakket samengesteld en mijn locker toegewezen gekregen. Over mijn vakken ga ik straks even verder.

De rest van deze week heb ik vooral veel dingen thuis gedaan en zijn we nog naar de state fair geweest. Dit is een soort van kermis met kraampje met eten en activiteiten. Dit was echt super leuk. Ook heb ik hier voor het eerst een echte amerikaanse corndog gehad en corn on the cob gegeten. Ook had mijn gastzusje Hailey me meegenomen naar 2 feestjes van haar vrienden zodat ik alvast wat mensen kon leren kennen voordat school begon.

Vrijdag 16 augustus was mijn aller eerste schooldag.... en ik was me toch een partij zenuwachtig haha. Ik zal eerst even mijn rooster hier opschrijven dan hebben jullie een beetje een beeld van hoe mijn schooldag er ongeveer uit ziet

  • 1. Chemistry (schijkunde)
  • 2. Art (Tekenen)
  • 3. U.S. History (amerikaanse geschiedenis)
  • 4. PE (gym)
  • 5. Guitar (Gitaar)
  • 6. Algebra 2 (wiskunde)
  • 7. Journalism (journalistiek)

Dit zijn al mijn vakken en die heb ik dus elke dag opnieuw op dezelfde uren. Dat is dus sowieso al een best groot verschil met het school systeem van Nederland. Ook is het hier zo dat je niet met je tas de klas in mag, Wat dus inhoud dat iedereen hun spullen in de kluisjes heeft en met de schriften/mappen en laptop door school loopt. Boeken hebben we niet dat staat allemaal op de laptop die we van school hebben gekregen.

Maar nu weer even terug naar mijn eerste schooldag. Ik was dus echt super zenuwachtig, maar was echt enorm blij dat ik dus al wat mensen kende. Nadat ik een hele struggle had met hoe ik ook al weer mijn locker open kreeg (want dat is echt zo lastig) heeft iemand mij naar mijn eerste klas gebracht. De dag ging best snel en was dus zo voorbij. Omdat ik de heen weg met mijn gastzusje mee kon rijden naar school toe was het niet nodig om met de schoolbus te gaan. Van school naar huis kon dit alleen niet en moest ik dus in de amerikaanse knal gele schoolbus.

Na mijn eerste schooldag kreeg ik alleen wel voor het eerst last van heimwee. Eerlijk.. ik had niet verwacht dat dat zo snel zou komen. (imiddels ben ik er weer overheen), maar ik zag het allemaal even niet meer zitten en vroeg mezelf ook echt af waar ik nou eigenlijk aan was begonnen. De heimwee kwam vooral door alle verschillen en de kleine dingen die ik miste wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik mensen ging missen... klinkt logisch he. Ook kreeg ik door dat ik eigenlijk nog een soort van met een been in nederland stond en dat dat ook zorgde voor heimwee. Als ik dus een keer niet op je berichtje reageer of iets in die richting. Het is niet om jou, ,maar puur omdat ik nu moet gaan zorgen dat ik hier mijn plekje vind. Nadat ik zondag ochtend met mijn ouders gebeld had ging het gelukkig een stuk beter.

Die middag ben ik ook met mijn gastmoeder en gastzusje naar ''dress shops'' geweest. Binnenkort is namelijk Homecoming en het is dan een traditie om tijdens de homecomingdance een mooie jurk aan te hebben. Hoe dan ook, ik heb die dag denk ik wel 20 jurken aangehad en ze waren allemaal super mooi en de meesten ook super duur. haha dus mijn jurk heb ik nog niet gevonden, maar dat komt wel goed want volgend weekend gaan we weer ''homecoming dress schopping''.

Oja was ik al bijna vergeten. We hadden ook nog een torando/ onweer storm in mijn dorp. Op de dag dat ik met Hailey mee was naar haar vrienden groep had ik die ochtend al gehoort dat er een tornado op komst was. EEN TORNADO! Ik ben nederlander... daar hebben we geen tornado's dus eerlijk... dat was wel even wat anders. In iedergeval, op het moment dat we dus op dat feestje waren begon het heel hard te regenen en kreeg iedereen in de kamer een ''flash flood warning''. Is dat nog niet zo erg, maar het geluid wat je telefoon maakt..... dat is iets minder. Je telefoon begint namelijk een heel hard geluid te maken en je schrikt er echt van. Nadat we te horen hadden gekregen dat we weg moesten omdat er een ''break'' in de storm zat, stapten we in de auto onderweg naar huis. Nou ik kan je vertellen ik vond het dood eng. Gelukkig is alles goed afgelopen en is er verder niks ergs gebeurt bij ons in de buurt. Vond het wel even de moeite waard om dit te delen aangezien dit iets was wat ik nog nooit had mee gemaakt.

Dit was ongeveer alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen dagen. wederom komen alle foto's op mijn facebook

liefs Larou

Reacties

Reacties

Peter en Tonnie

Jeetje je maak daar meer mee in een week dan in Nederland in een maand .Even door bijten maar dat gaat je lukken.Ja het is daar heel anders dat verwacht je niet he.Heel veel plezier en wijsheid leuk rooster en gitaar les kan nooit kwaad Kus van ons

Alicr

He topper! Leuk om met je mee te lezen. Een pittige eerste week waar je je volgens mij prima doorheen hebt geslagen. Ontspan en ga beseffen waar je bent en wat je doet! Dikke knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active