larous-notes-from-the-road

NYC

hoi allemaal,


inmiddels ben ik bijna een week in amerika! Ik kan je vertellen het ging enorm snel. 


Woensdag 7 augustus was het zo ver. Om 2 uur 's nachts stond ik naast mijn bed om vervolgens om 3 uur in de auto te zitten op weg naar schiphol. Toen ik daar aankwam stond er een medewerker van travelactive al klaar om te helpen. Nadat alles ingecheckt was en we nog 3 kwartier hadden gehad om een broodje ergens te eten, was het tijd om afscheid te nemen. Dit vond ik toch best wel lastig, maar omdat het afscheid zo kort was, vond ik het wel makkelijker. 


Na 3 films, het lezen van mijn goodbye book, een kwartiertje slapen en 9 uur verder, waren we geland in amerika. we gingen als eerst naar ons hotel toe om de koffers af te leveren, want de kamers zelf konden we nog niet in. Daarna zijn we naar een schopping mall geweest. Ik heb hier alleen niks gekocht aangezien ik toch geen ruimte in mijn koffer had. Rond een uur of 4 gingen we terug naar het hotel waar we nu wel de kamers in konden. In het hotel hebben we pizza gegeten en daarna was het de kunst om wakker te blijven.... aangezien ik inmiddels al bijna meer dan 24 uur wakker was vond ik dit best wel lastig. 


dag 1 NYC

De eerste dag hebben we heel veel gezien, maar niet zoveel gedaan. De dag begon met een bezoek aan Central park. Daarna met de bus door new york gereden. Om vervolgens uit te stappen bij de High line. Na het lopen over de High line gingen we terug in de bus om naar Herald square. Hier mochten we gaan winkelen. wederom niks gekocht want... nog steeds geen ruimte in koffer. Toen was het tijd om te gaan eten en hier had ik heel veel zin in. We gingen namelijk naar het Hard Rock café! Overal was muziek het eten was super lekker en het was gewoon heel gezellig. Na dat iedereen gegeten had gingen we naar de plek waar ik aan dacht als ik aan New York dacht.... Time square. Omdat het al een beetje donker aan het worden was (niet alleen omdat het bijna avond was) was alles noch mooier door de verlichting van de borden. Na wat foto's genomen te hebben en even in de souvenirwinkel geweest te zijn, was het de bedoeling om naar de m&m store te gaan.... maar zodra wij een stap buiten de winkel zetten begint en kei hard te regen. Nadat de regen een beetje minder was geworden besloten we roch nog maar even naar de m&m store te rennen en even rond te kijken. Inmiddels was het al 9 uur en tijd om terug te gaan naar het hotel wat eigenlijk best gezellig was. In de bus was namenlijk de radio aan en iedereen was kei hard aan het meezingen haha super gezellig.


Dag 2 NYC

De dag begon met een bezoek aan het 9/11 memorial. Ik vond het best indrukwekkend om te zien het is namelijk niet niks. Nadat we dit gezien hadden gingen we naar een pier toe waar een boot op ons lag te wachten om een tour te doen rond om de Statue of liberty en de Brooklyn bridge. We hadden de brug dus al gezien vanaf de buitenkant, maar nadat we van de boot af waren gingen we er ook nog overheen lopen. Het was best leuk maar het enige nadeel was dat het echt enorm warm was. Toen we eenmaal aan de andere kant van de brug waren aangekomen gingen we in de bus naar Coney island. Als ik dit moest omschrijven zou ik het omschrijven als ""De amerika uit de films"". Van alles wat wat we gedaan hebben was dit sowieso het leukste. 

Na wat vrije tijd zijn we gaan eten bij een pizza restaurant en daarna terug in de bus naar New York om daar naar Top of the Rock te gaan. Ik had hier heel veel zin in het enige min puntje... ik heb echt best wel last van hoogte vrees, maar... ik ben wel geweest en het was echt super mooii! Hierna zijn we terug gegaan naat het hotel en hebben we nog een uitleg gekregen over de volgende dag, aangezien we dan naar onze host families zouden vliegen. 


zaterdag 10 augustus vloog ik dus naar mijn gastfamilie. Ik had er super veel zin in alleen was ik echt super zenuwachtig omdat ik een overstap had in Chicago in mijn eentje. Gelukkig was alles goed aangegeven en was het best makkelijk te doen. Toen ik aan kwam in Springfield stond mijn gastgezin met een super leuk bord met daar op ""welcome larou"" . 


inmiddels ben ik een paar dagen hier en heb ik het heel erg naar mijn zin. Vrijdag begin ik met school dus daar heb ik enorm veel zin in. Ergens volgende week schrijf ik een blog over mijn eerste school week.


liefs larou


( let niet op alle spelling/formulerings fouten! haha) 

Alle foto's ga ik trouwens plaatsen op Facebook

Reacties

Reacties

Corina

Wow wat een avontuur Larou!
Top dat je je dromen najaagt!
Heel veel succes!

Josiena

Wat super om te lezen....echt al veel gezien dus!!! En nu op naar de High School....succes lieverd!!! Xxx

Sandra Hovenkamp

Geweldig Larou!! Je doet t toch mar ff..... Geweldig om te lezen? heel veel plezier straks op school!

Anna en André

Ha Larou ,
Wat goed ,wat een lef!!!
Geweldig!!
Xx A&A

Janny

Larou..
Geniet..ervaar en maak mooie herinneringen
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active