larous-notes-from-the-road

Thanksgiving en Black Friday!

Hoi allemaal,


Eigenlijk ben ik momenteel veel te moe om te schrijven, maar ik ben zo enthousiast om te vertellen over mijn afgelopen twee dagen dat ik het niet kon laten om toch nog even een blog te schrijven.

Deze week had ik maar een halve week school, dus was ik woensdag al vrij. Die avond waren we al begonnen met de eerste voorbereidingen voor het thanksgiving eten. Voor degene die niet weten wat Thanksgiving is hier even een kleine uitleg: Thanksgiving Day (dankzeggingsdag), vaak verkort tot Thanksgiving, is een nationale feestdag in de Verenigde Staten en Canada waarop dank wordt gezegd voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen zoals familie en vrienden.

Thanksgiving ochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we met het hele gezin naar de Thanksgiving parade in NY op tv gingen bekijken. Dit is is een grote parade met muziek, bekende mensen en hele grote ballonnen dwars door het centrum van New York. Natuurlijk draait grotendeel van de parade om Thanksgiving, maar ook is het de start van het kerst seizoen. Aan het einde van de parade kondigen ze namelijk de kerstman aan.

Na het kijken van de parade zijn we verder gegaan met het klaar maken van het eten en natuurlijk... de kalkoen! Om drie uur kwam er familie langs en zijn we met z’n allen gaan eten. Het was echt super lekker en gezellig.

Na het eten zijn we ons snel gaan klaar maken, aangezien we om 6 uur gingen black friday shoppen! Samen met mijn gastmoeder, haar zus, een vriendin van mijn gastmoeder en mijn gastzusje gingen we naar de eerste winkel Walmart.. Van te voren hadden we in alle folders van winkels afgestreept wat we wilde hebben. En het was dus het handigst om als eerste naar Walmart te gaan.

Ik wist dat black friday een groot iets was…. Maar zo groot had ik echt niet verwacht. Eenmaal in de winkel zag je niet meer dan alleen maar mensen, heel erg veel mensen. Iedereen liep door elkaar en duwde elkaar aan de kant. En met een karretje door de winkel lopen..nee dat hoefde je niet eens te proberen. Kort samengevat: een grote chaos dus.

Na walmart zijn we naar Springfield gereden om daar nog naar een hoop andere winkels te gaan. Na een stuk of 7 winkels verder was het inmiddel 5 uur ‘s ochtends en zijn we naar Menards gereden. Dit is een soort van mega grote Praxis/ supermarkt/ intratuin in een. Ze hebben zeg maar alles.

Mij was inmiddels al verteld dat dit een van de plekken was waar de meeste mensen op afkwamen en ja dat was ook zeker waar. Toen wij aankwamen stonden er tentjes voor de duur met mensen die er al waren sinds die avond er voor. De rij was op dat moment nog wel oke, maar nadat wij eenmaal aangesloten waren, werd de rij alleen maar langer en langer. Uiteindelijk liep de rij rondom de hele parkeerplaats. Om exact 6 uur gingen de deuren open en wederom een enorme chaos. Na anderhalf uur in de winkel te zijn geweest gingen we naar buiten. Wat ik alleen nog niet verwacht had was dat het buiten al weer licht zou zijn. Mijn brein snapte er dan ook vrij weinig van.

Hierna zijn we nog naar een laatste winkel geweest en daarna zijn we naar IHOP gegaan om te ontbijten. Aangezien we allemaal al meer dan 24 uur wakker waren vielen we allemaal bijna in slaap tijdens het eten, maar dat maakt niet uit want het was het zeker wel waard.

Uiteindelijk waren we om 11 uur ‘s ochtends weer thuis. Ik ben toen onder de douche gestapt en daarna gelijk naar bed gegaan.

Morgen gaan we de kerstboom opzetten en zondag heb ik een Friendsgiving met mijn groep vrienden. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vonden om mijn blog te lezen als dat ik deze dagen vond.

Foto's staan op mijn facebook

Heel veel liefs Larou

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active