larous-notes-from-the-road

Geslaagd + PDO

Hallo allemaal,

Ik ben geslaagd! wat betekend dat ik dus echt ga... wel een beetje spannend, maar ik heb er zo ontzettend veel zin in. De afgelopen tijd is er nog best veel gebeurd en heb ik nog veel moeten doen als laatste voorbereidingen.

Ongeveer 3 week geleden kreeg ik een mailtje van Travel Active dat ik mijn visum papieren kreeg opgestuurd. Dus na 3 dagen had ik deze thuis en moest ik gaan beginnen aan het aanvragen van mijn visum en hier zag ik best tegenop. Toen ik er eenmaal aan was begonnen vond ik het ook niet zo gek dat ik er tegenop zag, want wat koste dit veel tijd en heeel veeel geduld. Na twee avonden was het me eindelijk gelukt en kon ik mijn afspraak maken voor het consulaat in Amsterdam.

De PDO kwam ook steeds dichterbij. Vanaf de eerste bijeenkomst was tegen ons gezegd dat we de datum 15 juni vrij moesten houden want dan was de PDO en het was verplicht om hier bij aanwezig te zijn. Dus op 15 juni zat ik dan in de auto naar mijn aller laatste voorbereidingsbijeenkomst voordat ik ga vertrekken naar Amerika. Aangezien ik in een groepsapp zat met een paar andere meiden die ook naar Amerika gaan hadden we al contact over deze dag gehad. Toen ik aan kwam werden we gelijk gescheiden van onze ouders en moesten we naar andere zalen toe. Deze dag kregen we vier verschillende presentaties en konden we met oud studenten praten. Aan het einde van de dag kregen we nog een tasje met onder andere een kofferriem en een TA t-shirt. Nadat we dit hadden gekregen moesten we nog even met heel de groep op de foto en konden we om 5 uur naar huis. Ik vond het een enorm leuke dag.

Ik zal ergens deze week ook een paar foto's aan mijn blog toevoegen van de PDO

En dan gaat aftellen nu echt beginnen. Vandaag (16 juni) is het nog 52 dagen tot ik vertrek... dus het komt steeds dichter bij. Wat wel super leuk is is dat ik mijn gastgezin al eerder ga ontmoeten. Ze komen voor hun vakantie namelijk naar Duitsland toe dus hebben we afgesproken dat we samen ergens afspreken zodat zowel ik als mijn ouders hun kunnen ontmoeten.

Ik vind het enorm gek om te bedenken dat iets wat ik al zo lang wil nu toch echt werkelijkheid gaat worden. 10 maanden naar een heel onbekend land met een onbekende cultuur en onbekende mensen. Ik ga zo enorm veel nieuwe dingen leren, zien en meemaken. Hier ben ik dan ook echt enorm dankbaar voor. Natuurlijk ga ik iedereen missen, maar ik krijg er ook iets heel moois voor terug.

liefs Larou



Reacties

Reacties

Amber

Gefeliciteerd met je diploma en natuurlijk ook super veel plezier in Amerika!! Liefs Amber

Corina

Gefeliciteerd met je diploma en heel veel succes en plezier in Amerika!!

Jenny Mura

Van harte Gefeliciteerd met het halen van je diploma. Nu breekt er een nieuwe tijd van avonturen aan. Wensen je ontzettend veel plezier in je nieuwe ontdekkingen . Amerika wacht op je. Toppertje.

Regina

Meid wat zijn we trots op je. Je hebt hier zo hard voor geknokt.

Carla Koblank

Geweldig spannend allemaal.
Ik ben zeer benieuwd naar je verhalen!
Liefs Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active