larous-notes-from-the-road

aanmeldingspakket en interview bijeenkomst

hoi allemaal,

Op 16 Augustus kreeg ik mijn aanmeldingspakket binnen! Dat betekende dat het nu dus echt kon beginnen. Mijn eerste voorbereidingen voor Amerika. Ik had hier en daar wel gehoord en gelezen dat dit een groot pakket was, en dit ook wel wat tijd kost om in te vullen. Nou ik kan je vertellen dit is geen grapje. Dit pakket dient er voor om jou toekomstige gastgezin een inzicht te geven over wie je bent en wat je leuk vindt. Niet alleen jij moet wat invullen maar ook docenten, de dokter en je ouders natuurlijk. Verder heb ik een brief moeten schrijven, foto's toevoegen en alles vertellen over mijn dagelijks leven. Eigenlijk kun je het dus vergelijken met een boek over jezelf schrijven. Ik ben dus ook nog niet helemaal klaar.

Op die zelfde dag kreeg ik ook een uitnodiging om op 15 september naar een interviewbijeenkomst te komen samen met mijn ouders. Vandaag was die dag. We werden om 11 uur verwacht in een bibliotheek in Arnhem dus dat was al vroeg mijn bed uit, maar gelukkig had ik het daar zeker voor over. Toen we aankwamen stond er iemand van de organisatie van TA benden om te vertellen waar we heen moesten aangezien het een enorme bibliotheek was ( had nog nooit zo'n grootte bieb gezien). We kwamen in een zaal met allemaal andere studenten en hun ouders. Na het welkoms woordje ging ik met alle andere studenten die ook op het zelfde moment als mij weggaan meegenomen naar een andere zaal.

Van te voren had ik al gehoord dat ik ook een Engels test moest doen en die zou hier gegeven worden. We gingen allemaal zitten en dat was op dat moment best wel een beetje apart. dit kwam omdat niemand en dan ook echt niemand elkaar kende, maar we zaten daar wel allemaal voor dezelfde reden. We kregen toen een luistervaardigheid toets. Ik wou dat op school mijn luistervaardigheid zo makkelijk was, dus dit was echt te wel te doen. Nadat we klaar waren begon iedereen met elkaar te praten over hoe het ging en gelukkig was ik niet de enige die het echt heel makkelijk vond.

Na de luister toets werden we op gehaald door oud studenten die ook naar Amerika waren geweest. Met degene die je was ging je een interview doen in het Engels. Er werden heel veel vragen gesteld en sommige vragen vond ik ook echt wel moeilijk om te beantwoorden. Ze vroeg bijvoorbeeld dingen over mijzelf maar ook wat ik verwacht van volgend jaar. Toen ik klaar was moest ik al gelijk terug naar de zaal om mijn lees toets te doen deze vond ik wel wat moeilijker, maar gelukkig was ik ook hier in niet de enige. halverwege de toets kreeg ik mijn eerste vaccinaties. Op deze dag was er een travel dokter aanwezig en hij heeft mij de eerste vaccinaties gegeven. Deze vaccinaties zijn verplicht in Amerika. Na de 3 spuitjes te hebben gehad ging ik verder met mijn toets die tevens al bijna klaar was dus na 5 minuten stond ik buiten samen met een paar andere studenten. Hier hadden we even na gepraat over de toetsen en waar we vandaan kwamen. Dit duurde ongeveer 10 minuten en toen waren ook de ouders klaar met de voorlichting en konden we al weer naar huis.

Verder heb ik eigenlijk niet zo heel veel meer te vertellen. Het zal dan ook vanaf nu weer even duren tot ik weer wat zou plaatsen. Maar als ik weer wat te vertellen heb zal ik dat zo snel mogelijk doen.


Liefs Larou



Reacties

Reacties

Anna Moratis.

Spannend Larou.
Leef met je mee hoor en we duimen!
Liefs Anna en André

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active